STAVBA ZÁVODNÍHO VOZU bb27

Pohonná jednotka pro Black Bandita byla vyvinuta z dvou motorů M52 - řadový 6-ti válec 2,5 a 2,8l

Videa ze stavby

Stavba motoru B27

 Pro stavbu jednotky B27 bylo nutné použít díly z více motorů, je to zcela individuální stavba, která vyniká vysokým kompresním poměrem a obsahem 2,7 litru. O přívod vzduchu se stará upravené sací potrubí s váhou vzduchu 80mm, rovněž škrticí klapka má stejně navýšený průměr a pomáhá tak plnit válce, při při vyšším stupni otevření ventilů a překrytí. Množství paliva, které si žádá takto otevřený vrch, spolehlivě uspokojí modré injektory 24lb/h. Bez upravené jednotky siemens MS41 by to také nešlo, ta je posunuta na předstihu a lambda 1,1.Snížením výšky hlavy a použitím vysokých pístů s jinou delkou ojnic, došlo ke změně obsahu a zachování kompresního tlaku i při použití ostrých vaček, samozřejmě zde hraje roli i jiný klikový hřídel. Takto upravený motor fouká do svodů supersprint, přes rezonator Magnaflow do plně průchozího tlumiče. Není divu, že takto upravený motor, lze provozovat jen na BA 101+...

Nikde není přesný návod na takovou stavbu, proto byl motor rok testován v provozu, kde se přizpůsobovalo sací potrubí, bylo nutné navýšit jeho průměr, včetně jiné klapky i seriová váha vzduchu byla nedostačujcí, stejně tak vstřikovacě 21,5lb/h s maximem 280-300HP, na které byl motor ze začátku laděn byly nedostačujcí. Zkoušelo se také různé časovaní sacích ventilů, ktré single vanos umožňuje.

Po absolutním vyladění měl B27 srovnatelný čas zrychlení 0-200 jako M3 3,2 

 

 

V levo první start při přestavbě na závodní BB27

Fotky

Brzdový systém BB27

Brzdy z M3 e46 a Mitsubishi Lancer evo X.

Maximální brzdný výkon pro 17-ti palcová kola

Přední Brzdy mají původ ve voze e46 M3, jedná se plovoucí vrtané kotouče s duralovými středy. Kotouče mají průměr 325mm. "Seriový M" jednopístkový brzdič musel být upraven pro použití na E36. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadní Brzdy jsou duralové dvoupístky z lancera X, plovoucí kotouče 330mm. Pro těhlici e36 bylo nutné vyrobit adaptér. Brzdný účinek bližící se nárazu do zdi, ještě umocňují pancéřové hadice.

 

Okamžitá odezva, neúnavnost a síla těchto brzd je návyková, stejně jako výkon motoru.

 

 

.

      E39 540I 4,4l V8

      Renovace BMW e39 540i manual 6g

      Videa 

      "Malá M5"

      Základem je výše uvedený vůz, který po zásahu předchozích majitelů budil rozruch hudebním výkonem a to spíš více jeho provedením, než samotnými mohutnými decibely...

      Na tomto voze proběhla změna barvy, bylo vyměněno mnoho těsnění a lišt. Byl dodán M-paket a pár dílů z M5. Byl také předělán kufr podle vzoru M5, respektive jeho podlaha a origo boxu na 110ah baterii.

      Pohonná jednotka neprošla žádnými změnami, jedná se totiž o velmi zachovalý motor, který pocházel z netrápeného auta. Jeho komprese a stav hovořil jasně, vyměnili jsme pouze zastaralé vstřikovače za novější typ a dovolili mu trochu dýchat.

      U takto výkonného motoru působí tyto změny dost zásadně, byť je sériový výkon udáván  286hp, jak již někteří vědí, BMW záměrně papírově podhodnocovalo výkon u některých svých vozů, aby se vešli do kategorií pro pojištění. 286hp najdeme totiž u více vozů, dokonce u motoru 4,0 V8, který je konstrukčně takřka totožný. Běžně se u těchto motorů s průchozím výfukem měřil výkon okolo 330hp, jenž byl doprovázen také slušným krouťákem okolo 440nm. 

      U druhého videa je patrné, jak vůz snídá pneumatiky Pirelli P ZERO šíře 265mm na druhý rychlostní stupeň, jenž oplývají velmi šlušnou trakcí a bývají velmi častým obutím drahých sporťáků. 

      • Nové vtřikovací trysky Bosch design 3
      • Upravený přívod vzduchu do sání
      • Vyfukové potrubí duplex s rezonátory magnaflov.
      • Zkrácené řazení z modelu Z4M
      • Kompletní brzdový systém z M5- Vrtané kotouče o průměru 345mm a keramické desky.
      • Samosvorný diferenciál z M5
      • Baterry box M5
        Více