Pořád žiju v představách starého amerického osmiválce
-
-
90"SStařenka
Pořád žiju v představách starého amerického osmiválce
Ta palubní deska... Jo je tak trochu retro amerus, kolebává jízda ve verzi 3t se slabými péry, chýbí už jen ten Motor...
No motor je Puma, tedy Duratoq 2,2TDCI cháááááááááááááá zase ten naladový kocur. Protože se považuju za krále zvířat, hlavně v říši koček, tak mi nějak vrásky nedělá, že se jedná o těžce nejhorší motor všech dob...
Zima 20/21 byla opravdu náročná na provoz italských a francouzských polokrevníků
Největší, mnou momentálně známý problém u vozů B.J.D. 3ti generace je uložení kabeláže.
V podstatě lze říct, že je to totální fiasko, každý vůz má jinak vedenou kabeláž od řj motoru k cenrální řj vozu, ale vždy je to provedono nahovno...
Ve všech mnou známých případech se kabeláže o někalika stovskách!!! vodičů opírají o kovové části karoserie, přičemž jsou pokaždé jinak izolovány/chráněny, nebo dokoce vůbec... Díky vibracím se za několik let prodřou a většinou signální vodiče se pomocí další super záležitostí, jakou je silná dávka vody v motorovém prostoru uzemní a pak způsobí totální chaos v řízení motoru, který vede k jeho zastavení a bohužel i k přerušení komunikace s diagnostickou zásuvkou. Pouze znalost těchto dobrot, vám pomůže vyřešit tuto opravdu jedinečnou závadu bez výměn jednotek a dalších komponet za desítky tisíc :-)
Pouštět v ulicích hrůzu z naftových kamen je snem nejednoho automobilového diletanta. Tento důmyslně vyrobený kus nerezové roury s kolenem a vnitřní vložkou pro zvýšení točivého momentu, navrženou podle předlohy šíleného Maxe, jenž je svařena ze šroubů a podložek z převodovky doplněna o drátěnku vytáhnutou z popelnice po incidentu s připálenými kobzolami.
.
Kura! tam cosi cvaka, když jedu dozadu...
Pravděpodobně "únava" materiálu při řazení zpátečky, ještě před zastavením, zaměstnala magnety v předovce, jenž byly pohoštěny úlomky zubu zpátečkového kola - naštěstí né vstupní hřídele (15 000czk)
Červenec 20 -po krátké době jsem ve svém dvoře znova spatřil boxera, kvůli vážnější opravě
Je to "už" 2,5roku, co jsem vyměnil komplet spojku s dvouhmotovým setrvačníkem, ten původní se rozpadl.
Očekavajíc dlouhou životnost sady LUK jsem se těšil klidu, ale mocný točivý moment motoru Ford Puma s jistými závodnickými sklony způsobily po 90tkm destrukci dvouhmotového setrvačníku...
Po demontáži téměř zánovního komponentu, jenž mně svými záblesky lesklého kovu osilnil potěšilo, že alespoň lamela, ložisko a přitlačak si to hezky naklušou zpátky v doprovodu nového dvouhmoťáku LUK.
Duben 20 - po 4 letech na rozvoze bylo na čese...
Zodpovědně unavené prvky náprav - pozor nepíšu dojebané za půl roku, bylo už načase vyměnit, původní tlumiče 370 000km už začaly téct a na čepech už byla znát nervozita 120tkm. I přes to se zde nacházely dobré prvky, ale i ty byly preventivně vyměněny.
Převodovka musela projít výměnou ložisek na vstupní hřídeli "závodnická únava" ale jaké potěšení bylo spatřit synchrony, správné řazení a časté výměny oleje mi nedaly šanci je vyměnit...
Byl proveden i zásah do jizdnich vlastností - sportovní silentbloky Strongflex
"Firus" napadl i pumu 2,2HDI
Potkávačka na 4-tém válci s výfukovým ventilem.
Částečně poškozená hlava, poškozené ventily, pružiny, vahadla, protočená vyfuková vačka a ulomené vahadlové víko.
Shánět použité díly byla docela zábava a vlastně se za pár let, kdy jsem se dříve věnoval úpravam (opravam) BMW nic nezměnilo... Hodně často se stávalo, že použitý díl letěl rovnou do popelnice v doprovodu zoufalého smíchu...
Ve snaze ušetřit, jsem objevil na bazaru vačku a vahadlové víko, nové ve slušné kvalitě to vycházelo na cca 6000,- bez DPH avšak cena, kterou jsem se dozvěděl za 12 let starý krám na hranici životnosti, mě poslala do kolen. Pánovi už jsem ani neodpovídal, bavit se totiž dále s člověkem, jehož archiválie používáním nabývajic na ceně, mě z letitých zkušenosti už prostě nevzrušuje, ono překupnici to stejně nakonec někomu prodají a při troše štěstí, to možná bude chvíli fungovat...
Krásná práce Fa Študent - zabroušení hlavy.
zima 2019/20
Stav vozu byl po sezoně už neuspokojivý, hlavně opět zaúřadovala hloupost předchozích majitelů, kdy došlo k totálnímu kolapsu převodovky, jen díky neměněnému oleji a když už ano, tak jinému, než předepisuje výrobce.
Vyměnit se musely ložiska obou hřídelí a kompletně synchrony 1,2,3,4, i s ozubeným kolem 2-ky.
Jednoho srpnového dopoledne se to stalo.....
Naštěstí se rychle našel dárce - Citroen Xantia! A stařenka zase žije...
červenec 2019
Výměna zajištění synchronu 4-tého rychlostního stupně.
Prasklé zajištění synchronu znemožnilo řazení všech rychlostí